یزدفردا:امام جمعه یزد بر هماهنگی و تعامل ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای و نعاون ، کار و رفاه اجتماعی در کاهش و زدودن معضل بیکاری در جامعه تأکید کرد.
 آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به معضل بیکاری در جامعه اشاره کرد و گفت : ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید هماهنگ با یکدیگر به این موضوع پرداخته و با تقسیم وظایف به کاهش بیکاری در سطح جامعه کمک کنند .
وی ادامه داد : اداره کل فنی و حرفه ای باید در راستای آموزش جوانان گام برداشته و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز باید در جهت شناسایی افراد جویای کار و معرفی افراد فاقد مهارت به اداره کل فنی و حرفه ای برای آموزش های مهارتی لازم اقدام نموده و سپس به افراد نیازمند وام اشتغال پرداخت نماید .

آیت الله ناصری بر تدوین برنامه ای که به جوانان راهکار ارائه دهد تأکید کرد و افزود : باید به جوانان آماده به کار طرح های آماده اجرا را ارائه کرد و در اجرایی شدن ان به این قشر اعتماد کرد و اگر این برنامه  استفاده از جوانان در طرح ها عملیاتی شود بیکاری به طور کلی برطرف می شود .
وی هم چنین ایجاد کارگاه های محلی برای مهارت آموزی و اشتغال بانوان را برطرف شدن بیکاری اجتماع مؤثر دانست و بر آن تأکید کرد .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را خدمتگزاران ارزشمندی خواند که به احیا و زنده شدن یک انسان کمک می کنند و ارزش این خدمت را بسیار والا دانست و ادامه داد : در کنار آموزش های مهارتی باید آموزش های ویژه دیگری از جمله آموزش بهداشت کار و آموزش جنبه های مذهبی مهارت های آموزش داده شده  گنجانده شود تا بهره وری و باروری بهتری را در بر داشته باشد .
آیت الله ناصری در پایان بیانات خود تصریح کرد : نیت ها باید خدایی باشد تا جوانانی که برای آموزش آمده اند به رشد و تعالی روح دست یابند و در استفاده از عمرشان و مفید بودن برای جامعه تلاش کنند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا